Ressourcen-Icon

Brandock der Magier Aktuellste Version

Brandock der Magier ist eine NSC Mod für das ganze Baldur's Gate Epos. Direkt kompatibel mit BG:EE, SoD, BGII, BGT, BGII:EE, EET. Nicht mit Tutu.

Brandock ist ein Magier NPC für Baldur's Gate. In BG1 kann Brandock im Norden der Küstenstraße getroffen werden, wo er nach Hilfe sucht, um einen Oger zu bekämpfen, der vor einer Höhle kampiert, in der sich Brandocks verlorene Besitztümer befinden.
Brandock interessiert sich für das Wissen in magischen Büchern und erhält einen Bonus auf Sagenkunde, wenn er sie studieren darf. Er ist freundlich und hilfreich, aber bis er sich öffnet und erzählt, wo er herkommt und warum er an der Schwertküste unterwegs ist dauert ein bisschen, aus Gründen, die er dann mehr als bereitwillig erklärt.

Die Mod besteht aus einer Hauptkomponente und einer optionalen Komponente mit einer Auswahl von 4 Portraits für Brandock.

Die Mod enthält bisher nur Inhalte für BG1.

Danke an Acifer für die Portraits!
Danke an Reader of the Runes für das deutsche Soundset und BignatiousMacIntosh für das englische!




Brandocks Eigenschaften:
CG - Magier Stufe 1 mit den Zaubern "Rüstung", "Brennende Hände", "Person Bezaubern", "Schutz vor Versteinerung", "Identifizieren", "Magisches Geschoss" und "Chromatische Kugel" im Zauberbuch
STR: 15 - DEX: 13 - CON: 13 - INT: 18 - WIS: 12 - CHA: 13

Link zum Diskussionsthread
Link zum GitHub Repo

---
English Description:

Brandock the Mage
is an NPC Mod for BG1 for the whole Baldur's Gate Epic. It is natively compatible with BG:EE, SoD, BGII, BGT, BGII:EE, EET. No Tutu.

Brandock is friendly and helpful and very interested in magic books. Most times he gets time to study magic books the group encounters in the game it will increase his lore score. While travelling with Brandock, the PC learns about why he is at the Sword Coast and where he is from - both deeply connected to well known locations of the BG games but I do not want to spoiler too much. Brandock talks a lot, and there will be several topics along the game's story that will keep his thoughts - and mouth - busy.

Brandock comes with friendship talks, own quests, and banters with some NPCs, and player initiated dialogues. The latter offers the possibility to ask Brandock a lot of questions to topics he mentioned or events in game.

Please note: So far, the mod officially contains BG1 content only. Brandock should already be fully functional in SoD with reactions to most game events, can be met and join the group in BGII, reacts to the mage stronghold and sphere quest, and has an epilogue, but apart from that content for SoD and BGII is not done yet.

In BG1 Brandock will wait at the Coast Way in the north. He needs help to fight an Ogre who is camping in front of a cave where Brandock needs to go in and retrieve some of his possessions. The Ogre can also be killed without Brandock in party but he will only recognize it after joining. The Ogre is the one that has Unshey's girdle. Depending on whether he is in party when Melicamp is brought to Thalantyr he will have an extra quest that will remove him from the party for a time.
In SoD, Brandock will be in front of the Ducal Palace, waiting in the crowd.
In BGII he can be found in a small house in the north west right besides the sphere in the slums.

Thanks to Acifer for the portraits!
Thank you to Reader of the Runes for the German soundset and BignatiousMacIntosh for Brandock's English soundset!

English Discussion Thread at Gibberlings3
Autor
Jastey
Downloads
558
Aufrufe
1.411
Erstellt am
Letzte Bearbeitung
Bewertung
0,00 Stern(e) 0 Bewertung(en)

Weitere Ressourcen von Jastey

Teilen

Oben