[Release] Call of the Lost Goddess - eine Quest-Mod für BG2EE

Maus

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Hier mal ein Hinweis: bin im Regierungsviertel angesprochen worden doch in den Tempel zu kommen. Denke, das ist hier der Startpunkt. Gab aber keinen Eintrag im Journal. Wäre vllt gut, wenn man viel anderes erstmal macht (man soll ja nicht zu früh in die Quest gehen) und es dann vergisst, wenn es da eine Gedächtnishilfe gäbe.
 

Maus

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Hm, ich spiele die 0.6 mit EET ohne Worldmap. Die Goldspires sind bei mir mit einer Reisezeit von 0 nördlich von Dragonspear ungefähr auf der Höhe der Eisinsel aus BG1. Sollte spielbar sein aber glaube ich nicht im Sinne des Autors ;)
 

Maus

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So, oberes Stockwerk im Tempel: bei dem Flügel und der Harfe musste wohl jemand mit seinen grafischen Fähigkeiten angeben... Aber der Koch, der im Schlafsaal steht und über das Würzen von Essen spricht, ist etwas deplatziert...
 

Acifer

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Maus

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Doch, ich spiele die 0.6, die Installation ist eine Weile her... Aber gut, wenn es gefixed ist.

Hm, interessant, mir kommt die Area so nicht bekannt vor... so what.
 

Acifer

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Doch, ich spiele die 0.6, die Installation ist eine Weile her... Aber gut, wenn es gefixed ist.
Oh no, das ist eine Version pre-Release vom 07.04.2024... :wunder: da hat sich immens viel verändert.
Ehrlich gesagt kann ich nicht empfehlen, mit dieser Version weiterzuspielen. Das war noch vor dem Beta-Testing und vor einer korrigierten englischen Version.
Ich hänge hier einmal den Changelog dran, was sich seitdem verändert hat:

Version 1.3
- updated Chinese translation by lzw104522773 - thank you!
- updated English translation by dizzyorange - thank you!
- Demonknight of wrath will not spawn countless swords anymore
- changed the demonknight's scripts and cre-files to prevent being indestructible
- fixed typos in the journal
- fixed typos in some item descriptions (e.g. 1d8 instead of the German 1w8)
- fixed "Graz'zt's defamatory song" spell icon

Version 1.2
- added Chinese translation by lzw104522773 - thank you!
- the worldmap displays properly using the EET worldmap
- area AC#W54: Info regions removed
- Demon in area AC#W76 doesn't spawn countless rewards before teleoprting away


Version 1.1
- changed all tra-files to UTF-8
- removed autotra folder and iconv
- changed 6 "him" to <PRO_HIMHER>
- Succubus and infant in area AC#W4S now disappear if Gildaar is already dead
- the vrock in ac#w60 now teleports away when no enemies are nearby
- removed nabassu horn from Annia's inventory

Version 1.0
- higher price for the Cup of Selune
- fixed various typos in the English version
- added more NPC reactions
- added Waukeen's defender as reward for saving Tharundar's soul
- Neera now reacts to spell keys
- added correct map note triggers for area AC#W30
- The holy coin now grants the correct amount of gold

Version 0.95
- added reworked scripts by morpheus562, thank you!
- added battlemusic in area ac#w61
- added ambient sound in area ac#w60
- added many more different factions in the Blood War encounter
- revamped Maurezhi encounter
- revamped Cambion abilities and scripts
- revamped Xag-Ya encounter
- revamped arena fights
- revamped blood war scripts
- removed critical item flags of many non-essential sidequest items
- changed some desc bams
- added reactions of most NPCs to the quest start
- added black abishai
- added a Zombie Frostgiant
- fixed a possible plot-stopping dialogue error in Zhelamiss' larva dialogue
- added unique book item graphics for the lorebooks in area AC#W03
- preparation for the Italian version by OiseauRebelle

Version 0.9
- added Blackguard encounter in Samora and AC#W70
- added Dripping Darkblade +2 Katana item
- players can now choose to get a +2 reputation reward for freeing Waukeen
- correct AC#W01N.wed with all wallgroups
- removed critical item flag of both helmets of acid resistance
- added new merchant after finishing the main quest
- new items for the new merchant store with new graphics by Lava
- changed travel trigger in AC#W70 (no party required anymore)
- changed holycoin gold amulet reward: player now gets 1d100 gold coins
- changed sounds in AC#W4W (weeping goddess)
- added area spell effect in AC#W4W (weeping goddess): Greater Malison
- changed script in AC#W4W (weeping goddess)
- added rivaling adventuring party in AC#W4W (weeping goddess)
- better areatype.ids add EXTRAPLANAR area flag routine (thank you, Argent!)
- reorganised journal entries strgrefs
- added Lava's Hephernaan reaction when transforming into devil form
- removed critical item flags of all Spell- and Powerkeys
- corrected some typos
- removed the oBG2-animations folder to save 73MB

Version 0.8
- added final English version by megrimlock
- all fiends now have a better detect invisibilty system according to the rules of AD&D; only the mightiest fiends (Balor, Marilith) have the power to see through illusions and detect invisibility immediately, all other fiends use some sort of spells according to their abilities
- The Modron puzzle is now solvable for players with a color vision deficiency, as I have added info triggers.
- Many dialogues have been streamlined to match BG2
- added correct tavern and inn flags for the various inns / tavern in the mod
- Verin now has weaker saving throws and a lower level for his spells
- Added arrows of dispelling in Graz'zts prison
- added a scroll of contingency in Graz'zts prison
- added a cloak of non-detection on the Infinite Staircase
- you can now only purchase one single Deva wing
- removed a non-reachable container in AC#W55
- added traps in AC#W55
- added traps in AC#W50
- added traps in AC#W60
- Bebilith is not attacking injured party members anymore
- Aerie refuses now to put on the Fey'ri diadem
- Fey'ri diadem can't be used by Haer'Dalis anymore as he is technically an elf, but in game terms a tiefling
- Fey'ri diadem now changes the appearance while equipped by thieves and bards
- new voiceover for the Innkeeper in the Sodden Solar
- Belthazaar now turns hostile if you attack him in Samora
- Players can now attack and kill Belthazaar in Samora to solve Ormad's quest
- repainted a part of the map AC#W19.tis as there was a missing brick
- added quest journal entries to finish the quest "A Larva for Margrog"
- added quest journal entries to finish the quest "Prisoner and guard all in one"
- added quest journal entries to finish the quest "The missing amulet"
- Lucky Aello doesn't sell identified items anymore
- Cell key now opens all cells in area AC#W80
- added a different questline in the acid ponds; the players can now take the acid in their bare hands (and get burnt) instead of using the helmet
- repainted portrait of Waukeen (golden eyes, as described in the rulesbook)
- Daugralluvidan ignores now NPCs under the effect of Otiluke's Resilient Sphere
- Mazzy can now invoke courage at the Tree of Cowards using her innate ability
- Trar'gezal now attacks everybody that attacks him
- AC#W56: you can no longer walk through a closed door
- fixed various dialogue errors
- Soul token seller deletes re-purchased soul tokens
- Soul token seller now increases damage amount after purchasing 100 soul tokens
- corrected AC#W70.tis pvrz files
- corrected AC#W80.tis pvrz files
- corrected AC#W90.tis pvrz files
- corrected AC#W52.tis pvrz files
- corrected AC#W47 search map
- BP-BGT worldmap now uses correct icon #219 (Goldspires) and location for the starting area AC#W01
- uses zip compression, as some players had problems unpacking a .rar archive

Version 0.7
- added first part of proofread English dialogues
- added new voiceover line for Waukeen
- repainted Abishai portrait
 

Maus

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Bin noch nicht in die Quest eingestiegen, hab gerade das Gespräch mit den beiden gehabt. Du meinst, ich sollte hier passen und in der nächsten Installation spielen? Ich bin schon ziemlich kampfstark (Brage, Breagar, Jaheira, Keto und Kelsey bei einem KMD; Keto ist erst Level 12, aber die anderen haben zwischen 1.5 und 1 Mio EP) und müsste einiges hinbekommen, was genervt wurde. Aber ich sehe halt auch einige Änderungen, die mir wirklich Sorge bereiten... (kann jetzt bekämpft werden und so...).
 

Acifer

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Du meinst, ich sollte hier passen und in der nächsten Installation spielen?
Absolut, da hat sich so viel geändert, ich würde [EDIT: in der V 0.6] keinesfalls weiterspielen.
EDIT2: Sondern auf die V1.3 updaten und dann weiterspielen, wenn du mit dem falsch platzierten worldmap-icon der alten Version leben kannst.
 
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Maus

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Update in der bestehenden Installation ist keine gute Idee, da ist zu viel im Anschluss installiert worden (ToF, SCS). Dann verschiebe ich das eher für die nächste Installation ;)
 

Athena

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Doch, ich spiele die 0.6, die Installation ist eine Weile her... Aber gut, wenn es gefixed ist.

Hm, interessant, mir kommt die Area so nicht bekannt vor... so what.
omg wo hast du denn so eine Alte Version her :eek: . Hier im Kerzenburg Forum gibt es immer die Neuste.
 

Kensei

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Na als er sie runtergeladen hat war sie die neueste… :p
 
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