[Release] Sir Ajantis NPC für BG2: Diskussionthread

Dieses Thema im Forum "Modifikationen - Releases" wurde erstellt von Jastey, 18. April 2009.

  1. Jastey

    Jastey Senior Member

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    Die angekündigte Version 15 ist nun hier erhältlich.

    Über Tester würde ich mich sher freuen!
     
  2. Jastey

    Jastey Senior Member

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    Vielen lieben Dank an meine Tester! Die Version 15 beta ist nun ausreichend stabil, so dass ich die Testphase beende. (Bugberichte sind natürlich trotzdem immer willkommen!)

    Die Version aktualisiert sich zu Version 16, und damit enthält die Mod nun alle Inhalte, die ich noch einfügen werde (außer natürlich Bugfixes und evtl. mehr Crossmod). Ich glaube, es war auch im Frühling 2004, als ich meine erste Version damals bei den Rosenranken online gestellt habe. Das Modden ist mir seither ein liebes und teures Hobby gewesen. Ohne meinen Entschluss, dass ich Ajantis als eigenen NPC nach BGII einfügen möchte, wäre es nie so weit gekommen. Ich freue mich, dass ich die Mod nun als fertig deklarieren kann! (Hat ja auch lange genug gedauert...)

    Und noch einmal an dieser Stelle ein großes Dankeschön an alle, die mir dabei geholfen haben! Ohne Euch wäre das nicht möglich gewesen. Falls ich jemanden in der Liesmich vergessen habe: Bitte bescheid sagen! Es ist mir wichtig, dass Ihr entsprechend honoriert werdet.

    Die wichtigsten Änderungen im Vergleich zur Version 14:

    -Banter mit den EE-NPCs
    -EET-Version
    -EET- und BGT- Pseudo-Kontinuität (er weiß, in welcher Beziehung er zum HC stand, hat aber andere Stats da eine neue cre-Datei verwendet wird). Die Kontinuität bezieht sich sowohl auf die Romanze des BG1NPC-Projektes als auch auf den Freundschaftspfad der Ajantis BG1 Expansion Mod.
    -Beim Anfangsquest landet die Gruppe nach Verlassen der Parallelebene wieder da, wo man in den Windspeerhügeln gestartet ist (und nicht mehr immer im Vorraum zu Firkraags Höhle).
    -Romanze: komplett überarbeiteter "Thinking"-Cycle nach der Entscheidung seiner Eltern

    Für BGII:EE und EET gibt es als zweite, optionale Komponente die Möglichkeit, BeamDog's BAM für Ajantis' Familienschild zu verwenden. Wenn die Komponente nicht installiert wird, wird die Inventar-Graphik des BG1NPC Projektes verwendet.

    Als dritte, optionale Komponente können Crossmod-Inhalte installiert werden. Diese Komponente sollte so spät wie möglich in der Installation installiert werden.
    Sofern die entsprechenden anderen Mods installiert sind, wird die Installation dieser Komponente dringend empfohlen, da sie Ajantis' Reaktionen auf zum Teil wichtige (geänderte) Spielereignisse beinhaltet.
    Bisher berücksichtigt sind:
    -Alternativen
    -Gavin BGII
    (Die Crossmodinhalte von "Skie - Cost of one Soul" werden Reihenfolgenunabhängig von einem der beiden Mods installliert).


    Änderungen von der Version 14 zur 16:
    Version 16:
    -Shield should be removed from inventory if Ajantis gives it back to Douglas
    -new beginnings romance won't break instantly if rep is below 12 (changed to: if it drops below 10 again after being above 17 before)
    - epilogue for RA = 3, no raise to godhood, no evil choices will no longer tell about PC's ascension
    -Skie crossmod translated to German
    -Ajantis - Gavin crossmod added
    -update to WeiDu v245

    Version 15.x (beta):
    -Lady Tirlana in front of the Radiant Heart will great Ajantis, as well.
    -(bug) Ajantis will now initiate dialogue if being resurrected after the vampire abduction (fixed a looping script block that triggered if Ajantis was not in party)
    -loosened the trigger conditions of both cromwell dialogue as well as the "final remove" dialogue of the Underdark belt (Ajantis should find a place that is private enough much sooner).
    -(bug) fixed loop in activation script block to Ajantis' comment on Aran
    -(crossmod) to Skie Cost of One Soul mod was restructured: crossmod will only be installed if Skie mod is present. If Ajantis mod is installed before Skie, the crossmod will be installed by the Skie mod.
    -fixed a silly bug that prevented Ajantis' Parents to spawn if Keldorn is in party but his quest didn't start yet
    -fixed loop in the redesigned thinking-cycle (bug introduced by v15)
    -moved compilation of pid further down the PID so the Eila Windspear quest dialogue is compiled first.
    -added ~!AreaType(DUNGEON)~ to the Eila comment script block
    -if quest to free Ajantis was started inside Fierkraag's Dungeon, the quest will now end properly: knights will initiate dialogue and leave (added missing area checks for the inside areas)
    -updated readme about note concerning the portrait naming
    -renamed readme to something mod specific
    -added WEIGHT to dialogues in c#player1.d
    -update to WeiDu v244

    Version 15:
    -some item BAM corrections
    -corrected sound for German installation
    -spelling corrections
    -removed a variable setting for Anomen that was supposed to trigger his Windspear dialogue that actually prevented it
    -opened an outdoor Minsc-Ajantis banter to more outdoor areas
    -Ajantis will no longer help if Valygar is killed in his cabin but rather attack the PC himself
    -after completing the "free Ajantis" quest, the party will return to the area they started in (although not exactly the same spot, but reasonably placed)
    -reworked PID system a bit. Added paragraph to the readme about PID.
    -Ajantis now reacts to Saemon's treachery in Brynnlaw and to working with him after Spellhold
    -one more Ajantis-Mazzy ToB Banter
    -(EET) EET version added
    -(EET, conti game) add reaction to Keldorn if Ajantis died in BG1
    -(BGT, EET) included continuity concerning romance status (BG1NPC romance) and whether Ajantis was in the party in BG1
    -(BGT, EET: New beginnings romance) for BGT continuity, Ajantis will refer to why the BG1 romance ended
    -(EET: continuous game) transfer of items from SoD to BGII: Ajantis has a chest in the Order Headquarters in Athkatla
    -(BGII:EE, EET) use BG:EE's BAM for Ajantis' shield
    -(romance, case: Engaged path) rewrite of Ajantis' "thinking" dialogue cycle after the confrontation with his parents. Rep dependence of his decision was completely removed, his content is now dependent on PC's answers during the thinking cycle, Ajantis no longer leaves the PC but offers an end to the relationship if the PC gives the impression to be unhappy about the situation
    -(romance, case: Engaged path) added the possibility to tell Ajantis that the PC wants to wait with the wedding until Imoen is freed
    -(romance, case: Engaged path) added the possibility to ask that Anomen or another (not evil) cleric of the group could perform the ceremony (this doesn't mean Ajantis agrees to it)
    -(romance case) activated romance related event in tob for both paths that so far only triggered for new beginnings romance
    -(ToB-part, romance case) fixed wrong state name for romance PID in case of too many evil choices so that it actually shows
    -(romance case: Engaged path) added morning after dialogue after wedding night
    -(romance case: Engaged path) reworked dialogue concerning "Aran knew about PC's abduction". The dialogue now triggers as soon as Ajantis knows the information. Crossreference to LT8 reworked, too.
    -(BGII:EE, EET) added Ajantis - Dorn and Ajantis -Hexxat reactions: Ajantis will not remain in the group with either of them.
    -(BGII:EE, EET) Added romance conflict checks: Ajantis romance ends for active EE romances with Hexxat, Dorn, Rasaad and vice versa (after Marriage with Ajantis)
    -(BGII:EE, EET) banter with Neera, Rsaad, Wilson for SoA and ToB added
    -(BGII:EE, EET: romance, case: Engaged path) Added reply options to the three EE-romances (Dorn, Hexxat, Rasaad) for the PC to tell about her engagement to Ajantis.
    -(BGII:EE, EET) reworked the wording for Ajantis' letters to reflect happenings in SoD
    -(BGII:EE, EET) integrated game_ee.tra with EE specific item descriptions
    -(BGII:EE, EET) added debuff from story mode for BGII:EE when not in party (similar to EE NPCs)
    -(English version, BGII:EE, EET) removed extra-titles in the item descriptions
    -(documentation) added sections 'KNOWN ISSUES' and 'BGT & EET CONTINUITY' to the readme
    -(documentation) added paragraph about romance conflicts to the romance_guide_engagedpath.txt
    -(documentation) added compatibility note to readme concerning DbG and Argent's 'Skip Chateau Irenicus' (both are compatible with this mod)
    -(internal) moved the script blocks for romance active checks for romance conflicts from baldur.bcs to Ajantis' script
    -(internal) changed tra handling: removed the extra copying and the "autotra" folder
    -(internal) splitted setup.tra into setup.tra and game.tra
    -(internal, crossmod) removed copying of C#AjantisCore.RR into the override folder
    -(internal) deleted no longer used folder 'install' from mod folder
    -removed official support for SoA without ToB
    -(internal) changed instances of checking for Ajantis' mere presence from InParty("Ajantis") to InPartyAllowDead("C#Ajantis") (c#orden.d, epilog_ar6200.baf)
    -(internal) changed most PID variables to LOCALS.
    -(internal) recode of nighttalk cycle: timer is set in the xxxD.baf, and the variable increment is done in the dialogue
    -(internal) removed instances to unused / nonexistent item "C#AJSHL1"
    -(internal) changed InMyArea(Player1) to Detect(Player1) for dialogue triggering (Ajantis no longer shouts across areas)
    -(internal) changed instances of STATE_SLEEPING to CD_STATE_NOTVALID
    -(internal) both flirt cycles (before and after Ajantis' trouble) are now triggered by the same varibale and timer
    -(internal) original BG1 portrait does not get installed any more - it is present in all bg2 games. Changed the portrait names in the cre-file accordingly
    -(compatibility) crossmod: possibility to detect the Ajantis mod implemented (Global("C#AjantisIsInstalled","GLOBAL",1) will be set in Ireniucs Dugeon if the Ajantis mod is installed.)
    -(compatibility) compatibility with berelinde's Keldorn Romance mod concerning remarks about Keldorn's quest
    -(compatibility) with Argent's Skip Chateau Irenicus added
    -(compatibility) included SOX for audio handling in OSX
    -(crossmod) to first component of "Skie - Cost of One Soul" mod added (soul dagger). Ajantis mod has to be installed before the Skie mod to show.
    -(crossmod) to Alternatives mod added
    -(crossmod) reaction to Hendak romance of RE mod added
    -update to WeiDu v243
     
  3. Morywen

    Morywen Member

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    Herzlichen Glückwunsch!
    Vielen Dank für deine wundervollen Mods und all die Arbeit, die du in die Pflege und den Erhalt anderer steckst.
     
  4. Rumpelstilz

    Rumpelstilz Senior Member

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    Auch von mir Herzlichen Glückwunsch und Danke für Deine Arbeit, Zeit und Mühe die Du in die vielen Projekte steckst.:up::):up:
     
  5. Jastey

    Jastey Senior Member

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    Danke Euch!

    Ich möchte natürlich auch Danke an alle sagen, die meine Mods spielen (und dabei - hoffentlich - Spaß haben)! Ohne Euch wäre das Modden ziemlich dröge! :)
     
  6. Jastey

    Jastey Senior Member

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    Die Mod updated sich zu v17.
    Hauptänderung ist das Beheben eines Stutterbugs für den Ajantis -Aster crossmod.
     
  7. Jastey

    Jastey Senior Member

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  8. Jastey

    Jastey Senior Member

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    Die Mod ist auf Version 18 geupdatet!

    Änderungen:
    -Nach seiner Wiedererweckung sollte Ajantis den Dialog im Tempel starten (changed trigger from "Detect(Player1)" to "InMyArea(Player1)" inside temple after Ajantis finished his atonement)
    -PIDs für den Verlobungspfad sollten kein "No Valid Links or Replies" -Fehler mehr geben falls sie vor dem "Seid Ihr noch immer meine Liebste"-Dialog angeklickt werden.
    -Erstromanze: Der Bote nach dem Unterreich sollte sich nun wieder auf den Weg machen, nachdem er die Nachricht überbracht hat.
    -Erstromanze: falls der PID über die "Königin der Schönheit und Liebe" angeklickt wurde, gibt es nach dem Unterreich eine Folgebemerkung dazu von Ajantis.
    -(Crossmod) "Skie Cost of one Girl's Soul" Ajantis sollte nicht über die Kosten des Dolches sprechen, wenn diese noch nicht bekannt sind.
    -WeiDu v246
     
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